Literatuur

Generatie Y, een hot topic!

De media besteden veel aandacht aan deze eigenzinnige generatie. Opvallend is dat men moeite heeft om de vinger op deze generatie te krijgen. De meningen lopen sterk uiteen: egoïstisch vs. “denken in wij”, zelfverzekerd vs. onzeker, materialistisch vs. holistisch. Duidelijk is wel dat velen gefascineerd zijn door deze jonge cultuurvernieuwers (?). Hierbij een greep uit de selectie van boeken die ons inspireert:

 ghgh
Not everyone gets a trophy – Bruce Tulgan
”Meet Generation Y, the most high-maintenance workforce in the history of the world”
a
Y in the workplace (managing the “Me First” Generation) – Nicole Lipkin & April Perrymore
“Gen Y not only embraces differences, they tend to motivate and expect others to do the same.”
a
25 ways to motivate generation Y – Ph. D. Arthur M. Baldonado
“Gen Yers are making waves! Like it or not, Gen Y workers are here to stay. They are truly the workforce of the future.”
a
Ygenwijs – Aart Bontekoning & Marieke Grondstra
“The key to creating a dynamic workforce is in integrating the passion of younger workers
with the accrued experience of older workers”
a
Jij maakt het verschil – Eske Scavenius & Patrice van Riemsdijk
“Werken is eigenlijk een aaneenschakeling van hele kleine succesjes, die uiteindelijk grote resultaten opleveren. Als je wacht tot je medewerkers echt iets groots presteren, wacht je misschien te lang.”
a
Generatie Y: aan het werk – Kim Castenmiller
“Ik geloof dat Generatie Y de belofte in zich draagt om organisaties van binnenuit te transformeren.”
Klik hier om het boek online te lezen!
K
Het nieuwe werken volgens generatie Y – Ronald Katoen, Tamar van der Riet & Gerben Jacobs
“Ik vind het heerlijk om bij vlagen helemaal op te gaan in mijn werk. Lange dagen te maken, gewoon omdat dat nodig is en het werk leuk is. Om dan vervolgens een paar keer een doordeweekse dag leuke dingen met vrienden te gaan doen.”
a
Generatie Einstein – Jeroen Boschma & Inez Groen
“Ze lezen nieuws als journalisten. Ze kijken films als regisseurs. Ze kijken naar reclame als reclamemakers. Deze eerste positieve, slimme generatie vergt een geheel nieuwe benadering. Want als je je communicatie verkeerd inricht, dan raak je ze kwijt. Voorgoed. Dan blijven ze onverschillig of keren zich zelf van je af.”
a
Het dertigersdilemma – Nienke Wijnants
“Omdat alles mogelijk schijnt te zijn, lijkt het wel of je al die kansen ook moet pakken. De leukste baan, de leukste vriendin, straks het leukste gezin, naar de leukste feesten, alle films en voorstellingen zien… Kortom: er is te veel, het moet allemaal en ook nog eens optimaal.”
aaaa
Spiritualiteit werkt in de dertigersdip – Evelyn Prinsen
“De dertigersdip raakt de kern van wie je bent en wat je wilt worden; het is een identiteitscrisis die wordt gekenmerkt door een complexe zoektocht naar doelen in het leven. Spiritualiteit helpt daarbij om de blik naar binnen te richten en de juiste keuzes te maken.”
jgkyi,hiu
Nieuwe generaties in vergrijzende organisaties – Aart Bontekoning
“Het generatieperspectief helpt ons om de innovatieve kracht van generatie Y succesvol te verbinden met ervaren generaties in organisaties’. Martijn van Rossum, Studelta, Amsterdam”